Menu

Contactgegevens

Tel: (050) 5224 900
E-mail: info@snn.nl

Heb je vragen over onze subsidies voor particulieren?
Neem dan contact met ons op via 050 5224 924.

Bezoekadres
Leonard Springerlaan 15
9727 KB Groningen

Postadres
Postbus 779
9700 AT Groningen

Parkeren
U kunt parkeren op MartiniPlaza Parking. Hier zijn laadpalen aanwezig.

meerdere personen

Subsidie MIT 2018 Aangevraagd bij het SNN – En Nu?

Aanvragen mogelijk t/m
06 september 2018

Wachtend op verlening, lopend of al in vaststelling? Hier lees je wat er met jouw subsidieaanvraag gebeurt.

Fases subsidietraject

Wachten op verlening

Samenwerkingsverband Noord-Nederland streeft ernaar om binnen 8 weken na ontvangst van de aanvraag een besluit te nemen. Hierover ontvang je een e-mail. 

Behandelproces aanvraag

 

behandelproces aanvraag

Bijbehorende downloads

Benodigde documenten aanvraag
3mb
Ondertekening aanvraag
0.27mb
Document downloaden
Projectplan
0.06mb
Document downloaden
Model mkb-toets
0.13mb
Document downloaden
Machtigingsformulier intermediair
0.58mb
Document downloaden
De de-minimisverklaring
0.1mb
Document downloaden
Privacyverklaring subsidies (een keer per project aanleveren)
0.12mb
Document downloaden

Verordening

Alle documenten downloaden

Lopend

Er is een akkoord gegeven op je aanvraag. Je ontvangt een verleningsbeschikking met daarin het maximale bedrag dat je aan subsidie kunt ontvangen. De subsidie wordt binnen 3 weken na verleningsbeschikking op je rekening gestort. 

Binnen 12 maanden moet het project afgerond zijn. 

Behandelproces lopend

 

lopend proces

Vaststelling

De subsidie is verleend. Je start binnen 4 maanden met het project. Het project moet binnen 12 maanden zijn afgerond. Na afronding dien je de Verklaring afronding haalbaarheidsproject in. Let op: dit is mogelijk tot 4 weken na afloop van het project.  

Vaststelling MIT indienen

 

Behandelproces vaststelling

vaststelling

 

 

Benodigde documenten

Alle documenten downloaden
meerdere personen

Wil jij andere ondernemers inspireren met jouw project?

idee

Heb je een vraag?

Neem contact op met team MIT. 

Mail met SNN   (050) 5224 908

We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:30 - 17:00 uur.

Een betere behandeling voor strottenhoofdkanker

interview mit
"De medicus die de behandeling doet is onze klant, maar het hogere doel is de kwaliteit van leven van de patiënt verbeteren."
Abe van der Werf
Bekijk case
.
Een betere behandeling voor strottenhoofdkanker

In de medische technologie wordt continu gewerkt aan het verbeteren van behandelingen. Machnet in Roden produceert spoelen voor MRI-scanners en is nu bezig met de ontwikkeling van een speciale spoel die helpt om strottenhoofdkanker goed in beeld te brengen.  

“Dan kan de bestraling heel gericht worden uitgevoerd bij de patiënt, zodat er zo min mogelijk schade wordt aangericht aan het omliggende weefsel”, vertelt algemeen directeur Abe van der Werf. “Technologisch is dat mogelijk, maar er zijn nog veel obstakels die overwonnen moeten worden. Dankzij de subsidie kunnen we een haalbaarheidsonderzoek doen. Dat gebeurt in samenwerking met het Leids Universitair Medisch Centrum. Die deskundigheid heb je nodig, er zit daar een hoogleraar die veel van techniek weet en iemand met veel kennis van het ziektebeeld. We kijken of we de larynxspoel zo kunnen construeren dat hij samen met de hoofdspoel van de MRI-scanner gebruikt kan worden. Gaat de ene spoel de andere beïnvloeden? Er zou uit het onderzoek kunnen komen dat het helemaal niet mogelijk is, maar we hebben goede hoop.” 

“De medicus die de behandeling doet is onze klant, maar het hogere doel is de kwaliteit van leven van de patiënt verbeteren. Soms is vernieuwing wel moeilijk, omdat medici graag vasthouden aan conservatieve methoden waarvan ze weten dat die werken. Nu wordt de kanker ook al met de MRI-scanner in beeld gebracht, maar zijn de beelden vager. Dan moet je een grotere veiligheidsmarge aanhouden en beschadig je ook gezond weefsel. Het klinkt misschien perfectionistisch, maar ik ga niet voor de 2% verbetering. Het kan allemaal nog veel beter.”  

bulb search chat calendar compass couple file-pdf map navicon organiser person phone piggy-bank play service thumbs-up timer tractor wall