Adviesregeling Groningen aanvragen

Aanvragen mogelijk t/m 31 december 2021

Je wilt de Adviesregeling Groningen aanvragen. Hieronder vind je de stappen die je hiervoor moet doorlopen.

  1. Hieronder vind je alle documenten die nodig zijn voor de aanvraag. Zorg dat deze ingevuld zijn en klaar staan op je computer.
  2. Start je aanvraag en maak eenmalig een account aan of log in met eHerkenning.
  3. Via onderstaande knop kom je in het aanvraagproces. Hier upload je de documenten en lever je alle informatie aan. Vanuit je persoonlijke account volg je de behandeling van de aanvraag.

Benodigde documenten

Download de onderstaande formulieren en vul deze digitaal in. Print en onderteken de formulieren vervolgens met pen (digitale handtekeningen worden niet geaccepteerd). Scan de formulieren in en bewaar deze op de computer. 

Bij de aanvraag heb je de volgende documenten nodig: 

  • Ondertekening aanvraag (niet benodigd bij gebruik van eHerkenning);
  • Machtigingsformulier intermediair (wanneer van toepassing);
  • De-minimisverklaring (voor ondernemingen); 
  • Kopie bankafschrift ter verificatie van het bankrekeningnummer;
  • Uittreksel van de Kamer van Koophandel (maximaal 1 jaar oud);
  • Offerte die is ondertekend door zowel de aanvrager als de deskundige die de offerte heeft uitgebracht.

Heb je vragen over het invullen van de de-minimisverklaring? Kijk dan op de pagina De-minimissteun.

Een aantal veelgestelde vragen

  • Geen de-minimissteun verleend 

    Als er geen sprake is geweest van de-minimissteun in het lopende belastingjaar en de twee jaren ervoor, dan vink je het eerste vakje aan.  

    In de tekst moeten twee datums worden ingevuld: De startdatum van de periode van geen steun én de einddatum van deze periode.  

    De startdatum van het boekjaar begint voor de meeste ondernemingen met 1 januari, het jaartal is afhankelijk van het huidige jaartal en ligt altijd twee jaar vóór het huidige jaartal. Dus is het nu 2021? Vul dan 1 januari 2019 in. Is je bedrijf minder dan twee jaar geleden opgericht? Vul dan de oprichtingsdatum van de onderneming in. 

    De einddatum moet overeenkomen met de datum waarop je het formulier ondertekent. Onderteken je het formulier vandaag? Vul dan als einddatum periode van geen steun de datum van vandaag in. 

    Beperkte de-minimissteun is verleend 

    Heb je in het lopende belastingjaar en de twee jaren ervoor wél de-minimissteun ontvangen? Dan vink je het tweede vakje aan. In de tekst moeten twee datums worden ingevuld: de startdatum van de periode van geen steun én de einddatum van deze periode.  

    De startdatum van het boekjaar begint voor de meeste ondernemingen met 1 januari, het jaartal is afhankelijk van het huidige jaartal en ligt altijd twee jaar vóór het huidige jaartal. Dus is het nu 2021? Vul dan 1 januari 2019 in. Is je bedrijf minder dan twee jaar geleden opgericht? Vul dan de oprichtingsdatum van de onderneming in. 

    De einddatum moet overeenkomen met de datum waarop je het formulier ondertekent. Onderteken je het formulier vandaag? Vul dan als einddatum de datum van vandaag in. 

    Ook moet je het totaalbedrag van de toegekende steun vermelden, hierbij maakt het niet uit of de toegekende steun wel/niet is uitbetaald. Vergeet niet de documenten waaruit de toekenning van de steun blijkt toe te voegen.  

    Reeds andere steun voor dezelfde in aanmerking komende kosten is verleend 

    Het kan zijn dat jouw onderneming voor dezelfde kosten die in aanmerking komen voor de aan te vragen subsidie ook al subsidie/staatssteun heeft ontvangen, die door de Europese Commissie is goedgekeurd.  

    Geef in dat geval aan tot welk bedrag al subsidie/staatssteun is verleend voor de in aanmerking komende kosten.  

    • Een specificatie van de kosten:
      - het aantal uren;
      - het uurtarief;
      - de activiteiten.
    • De offerte moet gericht (geadresseerd) zijn aan de onderneming die de aanvraag indient
    • De kosten worden weergegeven exclusief BTW (er kan geen subsidie worden verstrekt over BTW)
    • De contactgegevens en het KvK-nummer van de onderneming die de offerte uitbrengt (dit voor de controle van de onafhankelijkheid. 

    Bij het ontbreken van bovengenoemde informatie kan de offerte helaas als ongeldig worden verklaard.

  • Op het bankafschrift moeten wij de volgende gegevens kunnen zien: 

    • Het bankrekeningnummer (IBAN) van de onderneming die de aanvraag indient
    • De naam van de onderneming 
    • Het logo van de bank  

Kom je er niet uit?

Kijk eens op de pagina met alle veelgestelde vragen over de Adviesregeling Groningen. Misschien vind je hier al het antwoord op jouw vraag.

Staat je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder

We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 - 17.00 uur.

Mail naar bedrijfsontwikkeling&groei@snn.nl of bel  050 - 5224 915

Ik wil de Adviesregeling Groningen aanvragen.

bulb search chat calendar compass couple file-pdf map navicon organiser person phone piggy-bank play service thumbs-up timer tractor wall