Kabinet trekt 250 miljoen extra uit voor subsidieregeling Groningen. Lees hier het hele nieuwsbericht.

Geplaatst op 14 januari 2022

Heb je vragen over de subsidie Verduurzaming & Verbetering Groningen €10.000? Bekijk onze actuele en veelgestelde vragen.

Geplaatst op 14 januari 2022

Subsidie Digitalisering Fryslân 2022 aanvragen

Aanvragen mogelijk t/m 20 mei 2022

Je wilt de subsidie Digitalisering Fryslân 2022 aanvragen. Hieronder vind je de stappen die je hiervoor moet doorlopen.

Je wilt subsidie Digitalisering Fryslân 2022 aanvragen

  1. Hieronder vind je alle documenten die nodig zijn voor de aanvraag. Zorg dat deze ingevuld zijn en klaar staan op je computer.
  2. Start je aanvraag en maak eenmalig een account aan of log in met eHerkenning.
  3. Via onderstaande knop kom je in het aanvraagproces. Hier upload je de documenten en lever je alle informatie aan. Vanuit je persoonlijke account volg je de behandeling van de aanvraag.

Goed voorbereid je aanvraag indienen?

Bij het indienen van je aanvraag moet je verschillende documenten aanleveren. Maar waarom is dit nodig? En waar moet je op letten? Wij leggen het je uit!

Hulp bij de voorbereiding van je aanvraag

Benodigde documenten voor je aanvraag

Download de onderstaande formulieren en vul deze digitaal in. Print en onderteken de formulieren vervolgens met pen (digitale handtekeningen worden niet geaccepteerd). Scan de formulieren in en bewaar deze op de computer. 

Bij de aanvraag heb je de volgende documenten nodig: 

  • Ondertekening aanvraag (niet benodigd bij gebruik van eHerkenning);
  • Machtigingsformulier intermediair (wanneer van toepassing);
  • De-minimisverklaring (niet van toepassing voor non-profitorganisaties of kennisinstellingen); 
  • BTW-verklaring (indien BTW niet verrekenbaar is);
  • Kopie bankafschrift ter verificatie van het bankrekeningnummer;
  • Uittreksel van de Kamer van Koophandel (maximaal 1 jaar oud);
  • Offerte van een onafhankelijke leverancier;
  • Opdrachtbevestiging van een onafhankelijke leverancier (getekende offerte of een ander document waaruit de gegeven opdracht blijkt).

Benodigde downloads voor je aanvraag

Download alle documenten

Een aantal veelgestelde vragen

  • Geen de-minimissteun verleend 

    Als er geen sprake is geweest van de-minimissteun in het lopende belastingjaar en de twee jaren ervoor, dan vink je het eerste vakje aan.  

    In de tekst moeten twee datums worden ingevuld: De startdatum van de periode van geen steun én de einddatum van deze periode.  

    De startdatum van het boekjaar begint voor de meeste ondernemingen met 1 januari, het jaartal is afhankelijk van het huidige jaartal en ligt altijd twee jaar vóór het huidige jaartal. Dus is het nu 2021? Vul dan 1 januari 2019 in. Is je bedrijf minder dan twee jaar geleden opgericht? Vul dan de oprichtingsdatum van de onderneming in. 

    De einddatum moet overeenkomen met de datum waarop je het formulier ondertekent. Onderteken je het formulier vandaag? Vul dan als einddatum periode van geen steun de datum van vandaag in. 

    Beperkte de-minimissteun is verleend 

    Heb je in het lopende belastingjaar en de twee jaren ervoor wél de-minimissteun ontvangen? Dan vink je het tweede vakje aan. In de tekst moeten twee datums worden ingevuld: de startdatum van de periode van geen steun én de einddatum van deze periode.  

    De startdatum van het boekjaar begint voor de meeste ondernemingen met 1 januari, het jaartal is afhankelijk van het huidige jaartal en ligt altijd twee jaar vóór het huidige jaartal. Dus is het nu 2021? Vul dan 1 januari 2019 in. Is je bedrijf minder dan twee jaar geleden opgericht? Vul dan de oprichtingsdatum van de onderneming in. 

    De einddatum moet overeenkomen met de datum waarop je het formulier ondertekent. Onderteken je het formulier vandaag? Vul dan als einddatum de datum van vandaag in. 

    Ook moet je het totaalbedrag van de toegekende steun vermelden, hierbij maakt het niet uit of de toegekende steun wel/niet is uitbetaald. Vergeet niet de documenten waaruit de toekenning van de steun blijkt toe te voegen.  

    Reeds andere steun voor dezelfde in aanmerking komende kosten is verleend 

    Het kan zijn dat jouw onderneming voor dezelfde kosten die in aanmerking komen voor de aan te vragen subsidie ook al subsidie/staatssteun heeft ontvangen, die door de Europese Commissie is goedgekeurd.  

    Geef in dat geval aan tot welk bedrag al subsidie/staatssteun is verleend voor de in aanmerking komende kosten.  

  • Dit is een document waaruit blijkt dat de ontvangen offerte akkoord is en de leverancier met de opdracht van start mag gaan. Hierbij een aantal voorbeelden:

    • getekende offerte;
    • e-mail naar de leverancier waarin je refereert naar de offerte en de opdracht bevestigt.

    Let op! Een factuur is geen opdrachtbevestiging.

     

     

    • Een specificatie van de kosten:
      - het aantal uren;
      - het uurtarief;
      - de activiteiten.
    • De offerte moet gericht (geadresseerd) zijn aan de onderneming die de aanvraag indient
    • De kosten worden weergegeven exclusief BTW (er kan geen subsidie worden verstrekt over BTW)
    • De contactgegevens en het KvK-nummer van de onderneming die de offerte uitbrengt (dit voor de controle van de onafhankelijkheid. 

    Bij het ontbreken van bovengenoemde informatie kan de offerte helaas als ongeldig worden verklaard.

  • Op het bankafschrift moeten wij de volgende gegevens kunnen zien: 

    • het bankrekeningnummer (IBAN) van de onderneming die de aanvraag indient;
    • de naam van de onderneming;
    • het logo van de bank.
  • Ben je een maatschappelijke- of culturele organisatie? Dan kan is het goed mogelijk dat deze organisatie geen BTW kan verrekenen of compenseren. Een BTW-verklaring is een brief (bijvoorbeeld van de Belastingdienst) waaruit dit blijkt. 

    Het moet een verklaring zijn van een instantie die daartoe bevoegd is. Een eigen geschreven verklaring of een verklaring van de accountant geldt niet.

  • Jouw aanvraag is compleet als alle gevraagde documenten bij de aanvraag zijn toegevoegd én deze correct en volledig zijn ingevuld en ondertekend. 

Alle veelgestelde vragen

Vragen? Kom in contact met het SNN.

Wij helpen je graag verder! We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 - 17.00 uur.

Mail naar bedrijfsontwikkeling&groei@snn.nl of bel  050 - 5224 915.

 

Ik wil de subsidie Digitalisering Fryslân 2022 aanvragen

bulb search chat calendar compass couple file-pdf map navicon organiser person phone piggy-bank play service thumbs-up timer tractor wall