MIT Haalbaarheid 2024
Subsidie voor een onderzoek naar de haalbaarheid van een nieuw product, dienst of proces. Ontvang subsidie voor 40% van de kosten voor o.a. materiaal, uren en het inschakelen van een deskundige.
Subsidie MIT Haalbaarheid 2024 aanvragen
Je wilt de subsidie MIT Haalbaarheid 2024 aanvragen. Hieronder vind je de stappen die je hiervoor moet doorlopen. Op deze pagina vind je ook alle documenten die je nodig hebt om de subsidie aan te vragen.
Let goed op dat je alle documenten die van toepassing zijn meestuurt bij je aanvraag. Dit is namelijk verplicht om je aanvraag compleet te maken. Complete aanvragen komen als eerste in aanmerking voor subsidie.
Stappenplan aanvraag indienen
Hieronder vind je een overzicht van alle documenten die je nodig hebt voor je aanvraag. Voor sommige documenten hebben we een format of formulier beschikbaar. Andere documenten, zoals offertes, verzamel je zelf.
Als je op de knop drukt word je doorverwezen naar het eLoket Zakelijk om je aanvraag te starten. Hiervoor moet je inloggen met eHerkenning.
Heb je geen eHerkenning? Maak dan een eLoket-account aan. Na het aanmaken van je eLoket-account krijg je een e-mail om je account te activeren.
In het eLoket doorloop je negen stappen om een aanvraag in te dienen. Hieronder lees je meer over deze stappen.
Stap 1. Quickscan
In deze stap beantwoord je een aantal meerkeuzevragen. Na het beantwoorden van deze vragen zie je of je voldoet aan de belangrijkste voorwaarden van de subsidie en of je verder kunt gaan met je aanvraag. Is de quickscan akkoord? Dan kun je door naar de volgende stap.Stap 2. Verdiepende vragen
In deze stap beantwoord je een aantal vragen over de inhoud van de subsidieaanvraag.Stap 3. Projectinformatie
In deze stap vul je kort de gegevens in over je project.Stap 4. NAW-gegevens
In deze stap vul je gegevens zoals je naam, adres en woonplaats. Ook kan hier om andere informatie worden gevraagd die nodig is voor de aanvraag.Stap 5. Deskundigen
Bij deze stap geef je aan welke deskundige je gaat inschakelen. Vul hierbij de gegevens in van de deskundige, zoals de naam en Kvk-nummer.Stap 6. Begroting
In deze stap vul je de kosten in die je hebt begroot voor het project.Stap 7. Bijlagen
In deze stap voeg je de bestanden toe die je nodig hebt voor het indienen van de aanvraag. Dit zijn alle documenten die je nodig hebt. De benodigde documenten vind je hieronder op deze pagina.Stap 8. Controleren en bevestigen
In deze stap krijg je een overzicht van alle stappen die je hebt doorlopen. Controleer of je alles goed hebt ingevuld. Klopt alles? Klik dan op ‘aanvraag indienen’ om de aanvraag definitief in te dienen.Stap 9. Aanvraag ingediend
Je aanvraag is ingediend.Jouw aanvraag is nu ingediend. Je ontvangt een bevestiging van de aanvraag per e-mail. Kijk voor informatie over het verdere verloop van het subsidieproces op het tabblad ‘Aangevraagd.’
Dit heb je nodig voor je aanvraag
Bij de aanvraag lever je in ieder geval de volgende verplichte documenten aan:
De volgende verplichte documenten lever je aan als ze van toepassing zijn:
- Ondertekening aanvraag
Bij gebruik van eHerkenning is het formulier 'Ondertekening aanvraag' niet nodig. - Machtigingsformulier intermediair
Alleen nodig wanneer je aanvraag verloopt via een intermediair. - Juridische organisatiestructuur
Alleen nodig als er verbonden en/of partnerondernemingen zijn. - Instemmingsverklaring
Alleen nodig als er een verbonden en/of partneronderneming kosten maakt. - Kopie bankafschrift
Alleen nodig als er in het eLoket geen match is met de naam van je onderneming en het IBAN. Dit wordt bij het indienen van je aanvraag getoetst via SurePay.
De volgende documenten hebben wij nodig om je aanvraag inhoudelijk te beoordelen, maar zijn niet verplicht om je aanvraag compleet te maken. Lever deze aan zodat we jouw aanvraag sneller kunnen beoordelen.
- Een document waaruit te herleiden is wie tekenbevoegd is (of zijn bij gezamenlijke bevoegdheid).
Dit kan bijvoorbeeld door middel van een uittreksel van de KvK, statuten of een intern autorisatieschema. - Offerte van de deskundige
Als er sprake is van het inschakelen van een derde deskundige
Download de onderstaande formulieren en vul deze digitaal in. Print en onderteken de formulieren vervolgens met pen (digitale handtekeningen worden niet geaccepteerd). Scan de formulieren in en bewaar deze op de computer.
Vragen over deze documenten?
Neem een kijkje bij de volgende pagina: Hulp bij het indienen van de MIT Haalbaarheid 2024
En verder
De toets financiële moeilijkheden en de jaarrekening hoeven niet te worden aangeleverd.
Benodigde documenten
- Download bestand: MIT Haalbaarheid 2024 - Model projectplan (DOCX)
- Download bestand: Mkb-verklaring (PDF)
- Download bestand: Verklaring de-minimissteun (PDF)
- Download bestand: MIT Haalbaarheid 2024 - Ondertekening (PDF)
- Download bestand: MIT Haalbaarheid 2024 - Machtigingsformulier (PDF)
- Download bestand: MIT Haalbaarheid 2024 - Juridische organisatiestructuur (DOCX)
- Download bestand: MIT Haalbaarheid 2024 - Instemmingsverklaring (PDF)
Preview vragen eLoket
Op dinsdag 9 april om 9.00 uur gaat het eLoket open. Vanaf dat moment kun je een aanvraag indienen. Zorg dat je goed voorbereid bent en dat je alle verplichte bijlages bij de hand hebt. Bij het indienen van je aanvraag in het eLoket stellen we je een aantal vragen. Bijvoorbeeld wat is de naam, adres en plaats van je onderneming, wie is contactpersoon, een korte samenvatting van jouw project. Daarnaast stellen we een aantal inhoudelijke vragen. Omdat het eLoket pas op 9 april open gaat, geven we je nu alvast de kans om je ook op deze vragen voor te bereiden. Zo weet je wat je kunt verwachten en kun je vlot je aanvraag indienen.
Lees in dit document de vragen die worden gesteld in het eLoket:
Complete aanvragen hebben voorrang!
Je aanvraag is compleet als alle gevraagde documenten bij de aanvraag zijn toegevoegd én deze correct en volledig zijn ingevuld en ondertekend.
De kans is groot dat er op 9 april meer complete aanvragen worden ingediend, dan er budget is. In dat geval zal een notaris de volgorde bepalen doormiddel van een loting.
Als op 9 april blijkt dat jouw aanvraag niet compleet is, dan volgt ná 9 april het verzoek om de aanvraag aan te vullen.
Vanaf 9 april zullen wij alle aanvragen die op 9 april zijn ingediend controleren op compleetheid. Je hebt geen mogelijkheid om de aanvraag dezelfde dag nog aan te vullen en compleet te maken. Als blijkt dat jouw aanvraag niet compleet is, dan volgt na 9 april het verzoek om de aanvraag aan te vullen. De aanvraag is dan pas compleet nadat wij de aanvulling hebben ontvangen.
Alle niet complete aanvragen krijgen op hetzelfde moment de kans hun aanvraag aan te vullen. De dag waarop de ontbrekende gegevens worden aangeleverd, is de dag waarop de aanvraag compleet is. Dit heeft dus gevolgen voor je plaats in de rij voor verdeling van de subsidie.