Bedrijvenregeling Drenthe Arbeidsplaatsenregeling (BRD APR)
Voor mkb’ers met investeringen die nieuwe banen en bedrijvigheid opleveren
Subsidie Bedrijvenregeling Drenthe Rentekortingsregeling (BRD APR) Aangevraagd bij het SNN – En Nu?
Heb je een volledige aanvraag ingediend? Op deze pagina lees je wat er met jouw subsidieaanvraag gebeurt.
Beoordeling van de aanvraag
Na het indienen van je aanvraag beoordelen wij of je aanvraag compleet is. Dit beoordelen wij op volgorde van ontvangst. Dat betekent dat aanvragen die als eerste binnenkomen én compleet zijn, als eerste worden behandeld en in aanmerking komen voor subsidie.
Is de aanvraag volledig, dan wordt je aanvraag door ons inhoudelijke beoordeeld. Tijdens de inhoudelijke beoordeling controleren wij of jouw aanvraag voldoet aan de gestelde eisen in de subsidieregeling. Ook controleren wij of het project past binnen de verschillende juridische vereisten en of de begrote kosten passen binnen de geldende regelgeving. Als deze beoordeling is afgerond, ontvang je een besluit op je aanvraag.
Er is een akkoord gegeven op je aanvraag. Je ontvangt een verleningsbeschikking met daarin het maximale bedrag dat je aan subsidie kan ontvangen. Binnen 36 maanden moet het project afgerond zijn. Dan dien je het vaststellingsverzoek in.
Voorschot aanvragen
Een voorschot vraag je aan in het eLoket. Je komt in aanmerking voor 80% voorschot indien je 20% van het beoogde aantal arbeidsplaatsen hebt gerealiseerd. Dit dien je aan te tonen middels afschriften van de arbeidsovereenkomsten. Deze kun je tijdens het indienen van het voorschotsverzoek uploaden.
Je aanvraag vaststellen
Wanneer je alle werkzaamheden binnen je project hebt afgerond, dien je bij het SNN het vaststellingsverzoek in. Bij het vaststellen van je aanvraag controleren we of de werkzaamheden volgens het projectplan zijn uitgevoerd en de welke kosten je hiervoor hebt gemaakt. Aan de hand van de gemaakte kosten stellen we het definitieve subsidiebedrag vast.
Let op: Je kan tot 13 weken na afronding van het project een Verklaring afronding haalbaarheidsproject indienen.
Onderbouwing vaststelling
In het eLoket wordt tijdens het vaststellingsverzoek gevraagd te rapporteren over de afronding van het project. Hierbij worden ter onderbouwing onder andere onderstaande documenten opgevraagd:
- Ondertekeningsformulier
- Machtiging intermediair (wanneer van toepassing)
- Format overzicht arbeidsplaatsen
- Kopie van de arbeidsovereenkomst
- Kopie van de stage- en/of praktijkovereenkomsten
- Verzamelloonstaten van 12 maanden voorafgaand aan het ontvangst van het vaststellingsverzoek
- De in de beschikking benoemde bewijsstukken aangaande de indicatoren
- Kopie bankafschrift ter verificatie van de IBAN
- Waar nodig worden project specifieke aanvullende gegevens opgevraagd.