Subsidie Verduurzaming en Verbetering Groningen – € 10.000
Ben jij woningeigenaar in het aangewezen postcodegebied? En val je niet onder het versterkingsprogramma van Nationaal Coördinator Groningen (NCG)? Vraag deze subsidie van maximaal € 10.000 aan voor verduurzaming en verbetering van jouw woning en/of bijgebouw.
Algemene vragen over de subsidie
Door de grote hoeveelheid aanvragen kan het even duren voordat je de e-mail ontvangt. Het kan ook zijn dat de e-mail in je spamfolder terecht is gekomen.
Heb je na 30 minuten nog geen e-mail ontvangen? Dan kan je tijdens kantoortijden (ma-vr 08:30-17:00) contact opnemen met team Duurzaamheid via 050 5224 924. Een van onze medewerkers kan dan het account voor je activeren.
Buiten kantoortijden kan je een e-mail sturen naar versterking@snn.nl. De eerst volgende werkdag zullen wij dan het account activeren. Vermeld in de e-mail in ieder geval je naam en het e-mailadres waarmee je het account hebt aangemaakt.
Voor deze subsidie is voldoende subsidiebudget beschikbaar. Daarmee krijgt iedereen die in aanmerking komt de mogelijkheid om deze subsidie aan te vragen.
Je hebt tot 31 december 2025 de tijd om een aanvraag in te dienen. Er is voldoende budget beschikbaar voor alle adressen in het postcodegebied. Je hebt dus alle tijd om in rust een aanvraag in te dienen.
Het gebied waarvoor de subsidie gold is uitgebreid. Het gaat om woningeigenaren aan de randen van het gebied die geen onderdeel zijn van de versterking. Op deze manier ontstaat er een duidelijk aaneengesloten gebied waar de subsidie geldt. De ondergrens van een postcodegebied om in de lijst te worden opgenomen is een schadepercentage van 40% (hiervoor wordt het Atlas Research rapport uit 2022 als ijkpunt hebben genomen voor de 40% schade, welke als peildatum 01-01-2021 heeft). Ook postcodes die als gevolg van deze afbakening als een nieuwe enclave zouden gelden, zijn opgenomen in de subsidie. Een enclave is dan een postcodegebied dat wordt omsloten door postcodes die wel recht hebben op de subsidie terwijl het postcodegebied zelf geen aanspraak zou kunnen maken. De vorming van enclaves is hiermee voorkomen. Met deze uitbreiding worden in totaal ongeveer 15.000 adressen aan de subsidieregeling toegevoegd. Zij kunnen een subsidie tot € 10.000 aanvragen voor verbetering of verduurzaming van hun woning.
Naast de bestaande postcodes die al in aanmerking kwamen voor de VVG-regeling, zijn per 15 november 2023 in totaal 29 postcodes toegevoegd aan het gebied van de regeling. Deze postcodes zijn toegevoegd omdat er sprake is van een minimaal schadepercentage van 40%, of doordat de postcodes ingesloten zijn door postcodegebieden met een schadepercentage van 40% of hoger (hiervoor wordt het Atlas Research rapport uit 2022 als ijkpunt genomen voor de 40% schade, welke als peildatum 01-01-2021 heeft). Zo worden onlogische enclaves voorkomen en is één aaneengesloten gebied ontstaan. Deze kaart illustreert de uitbreiding van het postcodegebied van de VVG per 15 november 2023. Het gebied is eenmalig uitgebreid.
Voorwaarden
Ben je een particuliere huiseigenaar van een woning in het aangewezen postcode gebied? Is je huis voor 1 januari 2016 gebouwd en is het geen onderdeel van het versterkingsprogramma van NCG? Dan kom je in aanmerking voor deze subsidie.
Ja, het leggen van een nieuwe laminaat vloer valt onder de regeling. Denk er wel om dat de vloer vastgelijmd moet zijn.
Een laminaat vloer die niet vastgelijmd is valt namelijk niet onder de regeling.Je kunt meerdere keren de subsidie verduurzaming en verbetering Groningen - € 10.000 aanvragen tot een maximum van € 10.000.- per adres. Als je in aanmerking komt voor deze subsidie kun je bijvoorbeeld eerst subsidie aanvragen voor € 5.000,- en later nog meerdere keren voor de resterende € 5.000,-.
Wij kijken welke andere subsidies je hebt ontvangen. Heb jij werkzaamheden of verbeteringen aan jouw woning gedeeltelijk vergoed gehad vanuit een andere subsidie? Dan verrekenen wij dat met deze aanvraag.
Bijvoorbeeld: je hebt zonnepanelen gekocht voor € 10.000. Hier heb je vanuit de subsidie waardevermeerdering al € 4.000 voor gekregen. Voor de resterende € 6.000 kun je nu deze subsidie aanvragen.
Maar heb je voor € 4.000 zonnepanelen gekocht en deze volledig vergoed gekregen vanuit de subsidie waardevermeerdering? Dan kun je deze subsidie daar niet nog een keer voor gebruiken.
Ja, deze subsidie blijft gelden naast de VVG 10.000 subsidie. Je mag alleen niet beide subsidies voor dezelfde kosten aanvragen, zie de vraag hierboven. Je kunt de subsidie Waardevermeerderingsregeling bij ons aanvragen.
Nee, deze subsidie is uitsluitend bedoeld voor je woning. Heb jij een zakelijk pand dat deels gebruikt wordt als woning? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor de subsidie Verduurzaming & Verbetering Groningen 10.000 zakelijk.
Je kunt de subsidie gebruiken voor:
Verduurzaming van je woning. Hiermee bedoelen we maatregelen die jouw woning energiezuiniger maken zoals bijvoorbeeld zonnepanelen, HR++-glas of het zetten van een spouwmuur.
Verbetering van je woning. Denk hierbij aan het oplossen van achterstallig onderhoud of zorgen voor meer wooncomfort door bijvoorbeeld een nieuwe keuken of badkamer te plaatsen. Ook de aanschaf van een cooker, je woning opnieuw laten schilderen of het splitsen of samenvoegen van kamers valt onder de subsidie.
Je mag de subsidie niet gebruiken voor investeringen aan je inboedel. Het aanschaffen van een nieuwe tv is bijvoorbeeld niet mogelijk. Ook het plaatsen van een nieuwe schutting of het bestraten van je tuin vallen niet onder de subsidie. De subsidie moet gebruikt worden voor verbeteringen aan een gebouw. Het opknappen van je garage of schuur mag dus wel.
Je kunt subsidie aanvragen voor het verduurzamen of verbeteren van je woning. Dit moeten maatregelen zijn die je wilt treffen aan je woning of aan bijgebouwen. En die niet bij je inboedel of tuin horen. Maar welke kosten vallen daar nou wel of niet onder? Hieronder een lijst met voorbeelden. Er zijn meer mogelijkheden. Twijfel je of je project in aanmerking komt voor de subsidie? Neem dan contact met ons op.
Komen wel voor subsidie in aanmerking
- inbouwapparatuur voor je keuken
- schuur, tuinhuis of blokhut
- vloerbedekking, laminaat, parket of pvc ( voor alles geldt dat het vastgelijmd moet zijn)
- screens voor de buitenkant van je ramen
- split airco
- inbouwkasten
- gevelbekleding
- windwokkel
- waterontharder
Komen niet voor subsidie in aanmerking
- vlonder
- losse veranda of carport
- oprit, tegels of andere bestrating
- jacuzzi in de tuin
- schutting
- raamdecoratie zoals gordijnen of luxaflex
- losse laadpaal voor elektrische auto's
Een laadpaal die aan je huis vast zit, kun je wel indienen bij je aanvraag.
Subsidie aanvragen
De meest snelle en eenvoudige manier is om digitaal een subsidieaanvraag in te dienen. Vanaf het moment dat de subsidie in jouw gemeente en voor jouw postcode open gaat ga je naar Subsidie verduurzaming en verbeteringen klik je op de knop ‘aanvragen’.
Wil je tóch liever per post een aanvraagformulier indienen? Het SNN houdt rekening met inwoners die niet of minder goed in staat zijn hun aanvraag online te doen. Een schriftelijke aanvraag is ook mogelijk. Hiervoor kun je telefonisch contact met ons opnemen op 050-52 25 924.
Wij noteren je gegevens. Je krijgt dan het schriftelijke aanvraagpakket toegestuurd. Deze moet per post retour aan het SNN worden opgestuurd en kan niet fysiek worden ingeleverd bij het SNN-kantoor of een gemeentehuis.
Let op: aanvraagformulieren vanuit vorige aanvraagrondes of kopieën kunnen wij niet in behandeling nemen.Nee. Voor VVG ronde 3 en de uitbreiding hiervan per 15 november 2023 werken we met een aangepast aanvraagformulier. Oude formulieren vanuit vorige aanvraagrondes of kopieën kunnen wij niet in behandeling nemen.
We doen dit zodat we zeker weten dat alle benodigde informatie wordt ingevuld en aanvragers zo snel mogelijk het aangevraagde subsidiebedrag uitbetaald krijgen.Voor het aanvragen van een subsidie log je in met je DigiD. Log je voor de eerste keer bij het SNN in met je DigiD? Dan moet je een aantal gegevens invullen om een account aan te maken. Je krijgt vervolgens een e-mail om je account te activeren. Hieronder staat stap voor stap uitgelegd hoe je een account aanmaakt.
Je gaat rechtsboven naar MijnSNN. Vervolgens klik je op Subsidies Particulieren. Daar log je vervolgens in met je DigiD. Nu wordt je gevraagd om je persoonsgegevens in te vullen.
Vervolgens moet je jouw account activeren met de link.
Ga naar je e-mail en klik op de link. Onze e-mail ziet er zo uit:
Zodra je de link aangeklikt hebt, kom je automatisch in het eLoket. Je hoeft de link uit de e-mail niet meer te gebruiken. Je account is nu gekoppeld aan je DigiD.Het machtigingsformulier vind je op onze website. Dit is een formulier waarmee je iemand anders kunt machtigen. Dit formulier stuurt diegene dan mee met je aanvraag voor de subsidie. Of neem hiervoor contact met ons op via duurzaamheid@snn.nl of 050 5224 924. Wij sturen je dan een formulier waarmee je iemand anders kunt machtigen.
Het is niet mogelijk om vanuit een Vereniging van Eigenaren (VvE) een aanvraag te doen voor de openbare, gezamenlijke delen en andere openbare ruimtes. Het is mogelijk om een individuele aanvraag in te dienen die toekomt aan de gezamenlijke delen van de VvE, zoals het leggen van zonnepanelen, nieuwe beglazing, intercomsysteem en lift. Het is dan de verantwoordelijkheid van de aanvrager van de subsidie om dit af te stemmen met de rest van de VvE-eigenaren. Hier heeft het SNN juridisch gezien geen aandeel in.
- Wanneer de werkzaamheden nog niet zijn uitgevoerd: een zelf opgesteld globaal kostenoverzicht of een offerte.
Let op: Deze hoef je bij jouw aanvraag niet aan te leveren. Houd deze slechts bij de hand en vul jouw (gemaakte) kosten in het eLoket in. - Wanneer de werkzaamheden al wel zijn uitgevoerd: een factuur met betalingsbewijs.
Let op: Deze moet je wel bij jouw aanvraag aanleveren. - Een werkende DigiD;
- Een werkend account voor het eLoket van het SNN;
Heb je al eerder een account voor het eLoket van het SNN aangemaakt? Controleer voor de zekerheid of jouw emailadres nog dezelfde/juist is. - Wanneer van toepassing: kopieën van besluitbrieven van andere ontvangen subsidies voor dezelfde maatregelen waarvoor je deze subsidie aanvraagt.
Hiermee controleren wij of je (deels) al subsidie hebt ontvangen voor de dezelfde verbeteringen of aanpassingen aan de woning (bijvoorbeeld bij de regeling
Waardevermeerdering, Energiebesparing Aardbevingsbestendige Woningen, Batch 1588 of subsidies bij andere uitvoerende organisaties).
Belangrijk is dat een factuur niet ouder mag zijn dan 6 november 2020. Kosten voor inboedel of tuinonderhoud komen niet in aanmerking voor de subsidie.
- Wanneer de werkzaamheden nog niet zijn uitgevoerd: een zelf opgesteld globaal kostenoverzicht of een offerte.
Wanneer je een aanvraag doet en bij de maatregelen kiest voor “Overige” werkzaamheden hebben wij geen begroting of offerte van je nodig. Je kunt in het veld "opmerkingen" aan het eind van het aanvraagformulier aangeven waarvoor je de subsidie wilt aanvragen.
Behandeling van je aanvraag
Na het indienen van je aanvraag heb je van ons een bevestiging via e-mail ontvangen met een persoonlijk projectnummer. Het kan zijn dat wij voor de behandeling van je aanvraag extra informatie van je nodig hebben. Dan nemen we hierover contact met je op. Zodra jouw aanvraag is beoordeeld, ontvang je hierover een e-mail.
Je hoort binnen 13 weken na het indienen van je aanvraag of je aanvraag is goedgekeurd. Dit is de maximale wettelijke termijn.
Je hebt je aanvraag bij ons ingediend en hoeft op dit moment niets te doen. Nu is het aan ons om jouw aanvraag te beoordelen. Wij beoordelen de aanvraag binnen 13 weken. Mocht blijken dat de aanvraag (nog) niet compleet is, dan nemen wij contact met je op.
Je kan de aanvullende informatie via het eLoket aan ons doorgeven. Log hiervoor in met je DigiD. Op die manier kunnen wij de behandeling afronden en ontvang je zo snel mogelijk een besluit op je aanvraag.
Heb je de aanvraag per post ingediend? Stuur dan de aanvullende informatie per post naar ons toe. Het adres is:
Samenwerkingsverband Noord-Nederland
t.a.v. Team Duurzaamheid
Postbus 779
9700 AT GRONINGENHeb je de aanvullende informatie per e-mail aan het SNN gestuurd? Dit nemen wij niet in behandeling. We verzoeken je dit alsnog via het eLoket aan te leveren. Houd hiervoor je projectnummer bij de hand.
Heb je bericht gekregen dat je aanvraag is goedgekeurd? Dan heb je het geld binnen 15 werkdagen op je rekening.
Let op: je ontvangt het totale subsidiebedrag als voorschot. Dit betekent dat wij nog 4 jaar de tijd hebben om te controleren of je de werkzaamheden daadwerkelijk hebt uitgevoerd. Is dit niet het geval? Dan bestaat de kans dat je het geld (gedeeltelijk) terug moet betalen.
De subsidie wordt als voorschot uitbetaald. Na een aantal jaar gaan wij controleren of de subsidie juist is besteed en vragen wij jou om je aanvraag gereed te melden.
Wanneer je inlogt in jouw persoonlijke account vind je de knop “Gereed melden”
Klik deze aan en volg de stappen. De facturen en betaalbewijzen van de uitgevoerde werkzaamheden voeg je hier ook toe.De subsidie wordt als voorschot uitbetaald. Na een aantal jaar gaan wij controleren of de subsidie juist is besteed en vragen wij jou om je aanvraag gereed te melden.
Nadat je aanvraag gereed is gemeld en alle document zijn gecontroleerd wordt je aanvraag vastgesteld. Dit houdt in dat het eerder betaalde voorschot nu een definitieve betaling is geworden en de subsidie aanvraag is afgerond.
Let op: dit betekent niet dat je nog een keer geld krijgt, dit heb je namelijk al ontvangen bij de eerste goedkeuring van je aanvraag.
Uitvoeren van werkzaamheden en aanpassingen aan de eigen woning
Nadat de aanvraag voor deze subsidie is goedgekeurd, heb je vier jaar de tijd om de werkzaamheden uit te (laten) voeren.
Ja, de werkzaamheden mogen zowel door jouzelf als door een aannemer worden uitgevoerd. Voer je de werkzaamheden zelf uit? Je krijgt geen subsidie voor eigen gewerkte uren.
Nee, het staat je vrij om zelf een aannemer te kiezen.
Ja, je kunt voor deze kosten subsidie aanvragen. Maar let op: de werkzaamheden moeten ná 6 november 2020 zijn betaald. Vergeet niet om de eindfactuur met betalingsbewijs toe te voegen bij je aanvraag.
Heb je nog geen factuur en betaalbewijs of globaal kostenoverzicht? Geen probleem. Je hebt tot 31 december 2025 de tijd om een aanvraag in te dienen. Er is voldoende budget beschikbaar voor alle adressen in het postcodegebied. Je hebt dus alle tijd om in rust een aanvraag in te dienen wanneer de documenten voor je aanvraag compleet zijn.
Ja, je mag al beginnen en de subsidie later aanvragen. Wel is het zo dat je pas zeker bent van het ontvangen van de subsidie, nadat je aanvraag is goedgekeurd. Je loopt dus wel een risico door nu al te beginnen. Let op: alleen werkzaamheden die zijn betaald na 6 november 2020 komen in aanmerking voor deze subsidie.
Heb je nog geen offerte, factuur en betaalbewijs of globaal kostenoverzicht? Geen probleem. Je hebt tot 31 december 2025 de tijd om een aanvraag in te dienen. Er is voldoende budget beschikbaar voor alle adressen in het postcodegebied. Je hebt dus alle tijd om in rust een aanvraag in te dienen wanneer de documenten voor je aanvraag compleet zijn.
Het kan voorkomen dat je na je aanvraag van de subsidie toch wat anders wilt (laten) doen. Bijvoorbeeld omdat de prijzen stijgen of omdat je aannemer geen tijd heeft. Dit mag, je hoeft dit niet aan ons door te geven. Bewaar de facturen en betaalbewijzen goed. Let op: de nieuwe maatregel moet wel een goedgekeurde maatregel zijn die onder deze subsidie valt. Twijfel je of je nieuwe werkzaamheden wel goedgekeurd zijn? Neem dan contact met ons op.
Prijsopgaven, facturen en betaalbewijzen
Nee, dit is niet mogelijk. Het subsidiebedrag wordt op jouw bankrekening gestort. Je moet dit zelf aan de aannemer overmaken.
De facturen en betaalbewijzen moeten vier jaar bewaard worden. Deze periode gaat in vanaf het moment dat de aanvraag is goedgekeurd en je daar van ons een bericht over hebt ontvangen.
Nadat je aanvraag is goedgekeurd ontvang je van ons het totale subsidiebedrag als voorschot. 48 maanden nadat de subsidie op je rekening is gestort moeten de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Wij controleren hierop. Het kan dus zijn dat je bezoek krijgt van een controleur of gevraagd wordt facturen met betaalbewijs op te sturen.
Tip: maak foto’s van je facturen en betaalbewijzen en mail ze naar jezelf. Zo kun je ze altijd makkelijk terugvinden.
Nee, er moet een factuur met betalingsbewijs van een externe partij worden aangeleverd. Deze kosten worden vergoed exclusief BTW.
Huis verkopen
Je kunt alléén een aanvraag indienen als je op het moment van aanvragen eigenaar bent van de woning. Per adres kan maximaal 10.000 euro subsidie aangevraagd worden. Heb je dit subsidiebedrag nog niet (volledig) gebruikt, dan kan de nieuwe eigenaar een aanvraag indienen voor het resterende bedrag.
Ja dit kan. Hiervoor heb je een overdrachtsformulier nodig
Het is mogelijk om een aanvraag over te dragen als de koper via een overdrachtsformulier aan SNN laat weten dat hij/zij de aanvraag wil overnemen. De koper moet via het overdrachtsformulier ook aangeven dat hij/zij begrijpt dat bij de overname ook de rechten en plichten van de subsidie overgaan. Ook moet de koper een kopie bankpas of bankafschrift aan leveren ter verificatie van het nieuw opgegeven bankrekeningnummer. Dit betekent dat de koper de volledige aanvraag overneemt en akkoord gaat met de verantwoordelijkheid, ook voor eventuele fouten, die ertoe kunnen leiden dat de subsidie wordt afgewezen of ingetrokken.
Jij als verkoper moet aangeven dat u akkoord gaat met de overname. Als je de subsidie overdraagt, kun je geen rechten meer ontlenen aan de aanvraag.
Beide partijen moeten het overdrachtsformulier invullen en ondertekenen om akkoord te gaan met de overdracht. De verkoper stuurt het ondertekende overdrachtsformulier via een wijzigingsverzoek in jouw persoonlijke account naar ons terug. Zodra wij het overdrachtsformulier ontvangen, zetten wij de aanvraag op naam van de koper. Je krijgt dan een bericht dat de aanvraag is overgezet.
Let op: de verklaring gaat alleen over de subsidie van het SNN. Je bent zelf verantwoordelijk voor het onderling overmaken van eventueel al verleende subsidiegelden. Het overmaken van subsidiegelden tussen partijen geldt niet als een overdracht van de subsidieaanvraag.
Overige vragen
Je dient een zakelijke aanvraag in wanneer het gebouw waarvoor je subsidie aanvraagt in het bezit is van een niet-particulier. Normaal gesproken vragen particulieren de subsidie aan op basis van DigiD. Bij een zakelijk aanvraag dient via E-herkenning te worden ingelogd of een zakelijk account worden aangemaakt
De subsidie Verduurzaming en Verbetering Groningen - € 10.000 is ontstaan doordat het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK), de provincie Groningen en de aardbevingsgemeenten Eemsdelta, Het Hogeland, Groningen, Midden-Groningen en Oldambt op 6 november 2020 extra afspraken hebben gemaakt over het versterken van woningen in het aardbevingsgebied. Het SNN voert de subsidie in opdracht van het ministerie uit. Dat betekent dat wij de subsidieaanvragen in behandeling nemen en ervoor zorgen dat het geld bij de mensen terechtkomt. Per 15 november 2023 is het gebied uitgebreid met 29 nieuwe postcodes.
Heb je vragen over hoe deze subsidie tot stand is gekomen? Kijk voor meer informatie op de website van Rijksoverheid of neem contact op met de opdrachtgever van deze subsidie, het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK).
Het gebied waarvoor de subsidie gold tot 15 november 2023, is uitgebreid. Het gaat om woningeigenaren aan de randen van het gebied dat geen onderdeel is van de versterking van de Nationaal Coördinator Groningen (NCG). Door toevoeging van deze adressen ontstaat er een duidelijk aaneengesloten gebied waar de subsidie geldt. En worden onuitlegbare verschillen voorkomen. De ondergrens van een postcodegebied om in de lijst te worden opgenomen is een schadepercentage van 40% (hiervoor wordt het Atlas Research rapport uit 2022 als ijkpunt hebben genomen voor de 40% schade, welke als peildatum 01-01-2021 heeft). Ook postcodes die als gevolg van deze afbakening als een nieuwe enclave zouden gelden, zijn opgenomen in de subsidie. Een enclave is dan een postcodegebied dat wordt omsloten door postcodes die wel recht hebben op de subsidie terwijl het postcodegebied zelf geen aanspraak zou kunnen maken. De vorming van enclaves is hiermee voorkomen. Met deze uitbreiding worden in totaal ongeveer 15.000 adressen aan de subsidieregeling toegevoegd. Zij kunnen een subsidie tot € 10.000 aanvragen voor verbetering of verduurzaming van hun woning.
Eigenaren van woningen in de versterkingsopgave kunnen aanspraak maken op een andere subsidie. Kijk voor meer informatie op:
Subsidie Verduurzaming Groningen - € 7.000 | SNNRegeling versterking gebouwen Groningen herbeoordeling – € 13.000 | SNN
Subsidie Verduurzaming en Verbetering Groningen – € 17.000 | SNN
Voor deze voorwaarde is om twee reden gekozen. De eerste reden is dat nieuwe huizen de eerste 5-10 jaar nagenoeg geen grootschalig onderhoud nodig hebben, en zodoende er ook minder (achterstallig) onderhoud is. De tweede reden is dat sinds april 2014 eigenaren een bijdrage kunnen ontvangen voor de meerkosten van aardbevingsbestendige nieuwbouw via de Nieuwbouwregeling.
Kijk voor meer informatie over dit besluit op: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/brieven/2020/11/06/bestuurlijke-afspraken-versterking-groningen
Wanneer je een klacht hebt, horen wij dit graag. Alleen dan kunnen we jouw klacht verhelpen en ervan leren. Je kunt jouw klacht schriftelijk indienen ter attentie van de directeur van het SNN. Heeft je klacht betrekking op de directeur zelf dan kan je deze richten aan de voorzitter van het Dagelijks Bestuur van het SNN.
Het is belangrijk om de volgende zaken op te nemen in de klacht:
a. jouw naam, adres en telefoonnummer;
b. de datum;
c. een duidelijke omschrijving van de klacht.Stuur je klacht per een e-mail naar juridischezaken@snn.nl. Liever per post? Gebruik dan onderstaand adres:
SNN – Juridische Zaken
Ter attentie van Marjan Dol (directeur SNN) of Jetta Klijnsma (voorzitter Dagelijks Bestuur)
Postbus 779
9700 AT Groningen
Vanwege het grote aantal aanvragers en reacties kan het even duren voordat je een reactie van ons krijgt. Je ontvangt van ons een persoonlijk bericht over je klacht.