Subsidie Isolatie Nij Begun (zakelijk)
Ben je zakelijk woning eigenaar, verhuurder of een Verenigingen van Eigenaren (VvE's) in de provincie Groningen of Noord-Drenthe? En wil je jouw woning isoleren en/of ventileren tot de standaard voor woningisolatie? Vraag de subsidie Isolatie Nij Begun (zakelijk) aan om jouw woning comfortabeler en energiezuiniger te maken.

De subsidie Isolatie Nij Begun (zakelijk) aangevraagd bij het SNN – En Nu?
Nu je subsidie hebt aangevraagd wil je natuurlijk weten hoe het verder gaat. Kijk daarvoor op jouw persoonlijke account of bekijk hieronder de verschillende fases van het aanvraagtraject.
Beoordeling van de aanvraag
Het SNN controleert of jouw aanvraag compleet is en aan de voorwaarden voldoet. We nemen contact met je op als wij meer informatie van je nodig hebben. Is je aanvraag compleet? Dan ontvang je binnen 13 weken per e-mail bericht.
Heb je besloten om toch geen gebruik te maken van de subsidie? Via je persoonlijke account kun je de aanvraag intrekken.
Voorschot aanvragen
Zodra een maatregel is uitgevoerd en je de factuur hebt ontvangen, vraag je een voorschot aan via je persoonlijke account. Zorg ervoor dat je het voorschot direct na ontvangen van de factuur aanvraagt, zodat wij er ook voor kunnen zorgen dat het bedrag zo snel mogelijk wordt overgemaakt op jouw rekening of de rekening van de aannemer (of aan het warmtefonds).
Worden niet alle maatregelen in één keer uitgevoerd? Vraag dan per factuur een voorschot aan.
Wil je een voorschot aanvragen? Dan heb je voor jouw voorschot aanvraag tenminste nodig:
- Factuur waaruit blijkt dat de maatregelen zijn uitgevoerd. Hierop moeten de volgende gegevens vermeld zijn:
Bij isolatiemaatregelen;
-De naam, het type, de dikte en de Rd-waarde of U-waarde
-De locatie in het gebouw waar het werk is uitgevoerd en hoeveel vierkante meter er is geïsoleerd
Bij ventilatiemaatregelen;
- Naam en type van het geïnstalleerde ventilatiesysteem
Bij glas- of deurisolatie;
- De glasmaat
- De netto afmetingen van het glas
- De locatie in het gebouw waar het werk is uitgevoerd en hoeveel vierkante meter er is geïsoleerd
Afhankelijk van jouw situatie kan het zijn dat je aanvullende documenten moet aanleveren voor jouw aanvraag. Hiervoor heb je eventueel het volgende nodig:
- Bijbehorend betaalbewijs
Hierop moeten de volgende gegevens vermeld zijn:
Bij een contante betaling;
- Het kwitantiebewijs
Bij een elektronische betaling;
- Bankrekeningnummer van jezelf
- Bankrekeningnummer van de ontvangende partij
- De naam van de ontvangende partij
- Het bedrag
- Het betalingskenmerk
- De datum van overboeking - In het geval van een doe-het-zelver;
- Foto's van de uitgevoerde maatregelen - Indien van toepassing: Betaalbewijs vanuit een bouwdepot van het warmtefonds
- Indien van toepassing: Betaalbewijs vanuit voorfinanciering door de gemeente
Vaststelling
Zodra alle isolatie- en ventilatiemaatregelen waarvoor je subsidie hebt ontvangen zijn uitgevoerd dien je een vaststelling in. Laat aan ons weten dat alles is uitgevoerd door een vaststelling van de subsidie aan te vragen in het eLoket. Via je persoonlijke account kan je de aanvraag vaststellen via de knop “Gereed melden”.
Wil je je aanvraag gereed melden? Dan heb je voor jouw gereed melding tenminste nodig:
- Factuur waaruit blijkt dat de maatregelen zijn uitgevoerd. Hierop moeten de volgende gegevens vermeld zijn:
Bij isolatiemaatregelen;
-De naam, het type, de dikte en de Rd-waarde of U-waarde
-De locatie in het gebouw waar het werk is uitgevoerd en hoeveel vierkante meter er is geïsoleerd
Bij ventilatiemaatregelen;
- Naam en type van het geïnstalleerde ventilatiesysteem
Bij glas- of deurisolatie;
- De glasmaat
- De netto afmetingen van het glas
- De locatie in het gebouw waar het werk is uitgevoerd en hoeveel vierkante meter er is geïsoleerd - Bijbehorend betaalbewijs
Hierop moeten de volgende gegevens vermeld zijn:
Bij een contante betaling;
- Het kwitantiebewijs
Bij een elektronische betaling;
- Bankrekeningnummer van jezelf
- Bankrekeningnummer van de ontvangende partij
- De naam van de ontvangende partij
- Het bedrag
- Het betalingskenmerk
- De datum van overboeking
Afhankelijk van jouw situatie kan het zijn dat je aanvullende documenten moet aanleveren voor jouw gereed melding. Hiervoor heb je eventueel het volgende nodig:
- In het geval van een doe-het-zelver;
- Foto's van de uitgevoerde maatregelen - Indien van toepassing: Betaalbewijs vanuit een bouwdepot van het warmtefonds
- Indien van toepassing: Betaalbewijs vanuit voorfinanciering door de gemeente
Bewaar belangrijke documenten minimaal 5 jaar
Denk hierbij aan:
- Facturen
- Betaalbewijzen